Bestellen

bij elma in 5 stappen

Wij geven je graag advies zodat jij de beste keuze kan maken. Een bestelling plaatsen  is erg makkelijk en gebruiksvriendelijk. Binnen een aantal stappen bepaal je zelf welk artikel je wilt hebben, hoe je wilt betalen en wanneer je de bestelling kunt verwachten of wilt ontvangen. Maar mocht je er toch even doornemen hoe het in zijn werk gaat, dan hebben we hieronder een overzicht gemaakt van alle stappen en mogelijke opties. Kom je er niet uit? Je kunt met ons bellen, mailen, twitteren, facebooken en Whatappen.

Uitzoeken en bestelling plaatsen

  • Maak je keuze in onze “Winkel”.
  • Wil je meer weten van het product, klik dan even op de foto van het artikel voor extra informatie, foto’s en eventuele beoordelingen.
  • Helemaal tevreden met je keuze? Klik dan op de knop “In winkelmand”.
  • Na het toevoegen kom je op “Je Winkelmandje”  pagina. Hier kan je gelijk zien of je het goede product hebt gekozen.
  • Je kan nu verder winkelen of je bestelling afronden.

Controleren van je bestelling

  • Ga naar “Je Winkelmandje”  pagina.
  • Controleer het aantal en pas deze zonodig aan en klik op “Winkelmand bijwerken”. Je ziet ook gelijk of er verzendkosten in rekening gebracht zal worden met je huidige bestelling en hoeveelheid.
  • Heb je een Kortingsbon? Die kan je dan ook gelijk invoeren, anders vergeet je het misschien en da’s zonde. Voer de code in en klik op ‘Kortingsbon toepassen”. Je ziet gelijk dat de prijs wordt aangepast, als het de juiste coupon is.
  • Wil je nog iets toevoegen? Klik op “Verder winkelen” of klik in het menu op “Winkel“.
  • Helemaal klaar om verder te gaan? Druk op “Doorgaan naar afrekenen”.

Factuur- en verzendgegevens

  • Had je er nou aan gedacht? Je kortingscoupon! Niets aan de hand, je kan ook hier nog je kortingscode invullen.
  • Heb je al een Elma-account aangemaakt? “Klik hier om in te loggen” en alle gegevens staan ingevuld.
  • Nog geen account? Ook zonder account kun je bestellen, maar dan hebben we nog wel even je gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen, want jij weet waar je woont en het naar toe moet, maar voor ons natuurlijk ook wel makkelijk.
  • We raden je aan een account te maken, maakt het allemaal stukken makkelijker en heel moeilijk is het ook weer niet.
  • Gevraagde informatie invoeren en goed controleren. Aan de rechterkant zie je jouw bestelling en de betaalmogelijkheden.
  • Naar een ander adres sturen voor b.v. een cadeautje? Kan ook, maar dan even “Verzenden naar een ander adres” aanvinken en de gegevens invullen.
  • Afrekenen als gast is vanzelfsprekend ook mogelijk, alleen kan je dan helaas niet je bestellingen later nog eens terugkijken.

Verzendopties

Wij verzenden via MyParcel, partner van PostNL en dus zal de bezorger van deze verzender bij je voor de deur komen te staan. Tenminste, als het een pakket is die niet door de brievenbus past! Want dan belt hij niet onnodig bij je aan!  Voordeel van verzenden via MyParcel is dat ze ze nog extra verzendopties bieden die heel betaalbaar, maar soms ook gratis zijn. Pakjegemak zoals ze dat noemen.

Als je een optie kiest waarvoor betaald moet worden, dan zal dit gelijk bij de factuur opgeteld worden en je heb er verder geen omkijken meer aan. Ook zie je de eerst mogelijke bezorgdag en bijbehorende tijd dat de bezorging zal plaats vinden. Kies een optie onderaan de adresgegevens en de kosten komen in de kolom “Jouw bestelling” te staan. Kom je er niet uit? Laat het ons even weten! Hieronder de mogelijkheden:

  • NBB – Niet Bij Buren: € 0,30
  • HVO – Handtekening Voor Ontvangst: € 0,35
  • Avondbezorging: € 1,25 – Dinsdag | t/m vrijdagavond tussen 18.00 en 21.30 uur. Niet bij buren, 2e bezorg-poging is de volgende dag.
  • Ophalen bij een PostNL locatie: Gratis | Dinsdag t/m zaterdag ophalen vanaf 16.00 uur.
  • Ophalen bij een PostNL locatie vroeg: € 1,25 | Dinsdag t/m zaterdag ophalen vanaf 08.30 uur
  • Aangepaste bezorg: Je kan zelf de bezorging tot maximaal een week inplannen bij het afrekenen. Je ziet ook het tijdstip dat de bezorging die dag zal plaats vinden
  • Aangepaste Verzending: Verzenden naar ander adres dan het factuuradres? Even aanvinken en gegevens invoeren.
  • Bestelnotities: Bij de kan je nog een opmerking plaatsen die van belang kan zijn voor de verzending, bezorging o.i.d.

Betaling

Wij maken bij het afrekenen gebruik van versleutelingstechnologieën (SSL). Wij hebben zoveel mogelijk beveiligingsmaatregelen genomen bij onze fysieke faciliteiten (webserver en dergelijke) om onze bezoekers te beschermen tegen verlies, misbruik en ongewenste aanpassingen van hun persoonlijke gegevens zoals die via de website zijn verzameld.

  • Kies je bank en je komt vervolgens in je vertrouwde omgeving van je eigen bank.
  • Controleer altijd de URL of je ook daadwerkelijk bij je eigen bankomgeving bent aangekomen!
  • Volg de instructies van je eigen bank om je betaling te kunnen doen
  • Nadat de betaling voltooid is, keer je terug naar onze webshop en zal de bevestiging van je bestelling, in je mailbox verschijnen, inclusief de bijbehorende factuur van je bestelling.
  • Twijfel je of alles goed gegaan is, of er komt geen mail binnen, altijd even contact met ons opnemen!

Wij versturen uitsluitend een digitale factuur. Die zal je in je mail vinden nadat je bestelling afgerond en betaald is. Ben je hem kwijt? Je kan hem altijd terug vinden in “Mijn Elma Account” in je bestel overzicht en als je als gast hebt afgerekend, dan neem je simpelweg even contact met ons op en dan mailen we je alsnog even je digitale factuur door.